Transvrouw glijmiddel na srs

Blog, posts van partner & Transgender, Partners, Leden en Gasten kunnen reageren

Moderators keuren de postjes
Nienke

05 dec 2019, 23:56

Na de SRS operatie had ik het advies gekregen K+Y glijmiddel op waterbasis te gaan gebruiken. Dit is iets wat ik ook braaf heb gedaan met volle tevredenheid echter dit glijmiddel is best prijzig.
Welke product gebruiken jullie en wat zijn juliie ervaringen daarmee?
osiris

06 dec 2019, 11:20

Het VU raad of glijmiddel op waterbasis of amandel olie aan. Dit omdat een nog helende vagina bijvoorbeeld glijmiddel op silicone basis niet goed zou zijn voor de heling en het mogelijk zelfs tegenwerkt. Het kan zijn dat amandelolie vacuum trekt.
Annette

24 mar 2020, 17:50

Ik gebruik amandelolie als glijmiddel naar mijn srs, dit is mij door de kliniek in Velsen aan bevolen. Ik had zelf al glijmiddel op waterbasis aan geschaft, dit heb ik nu 2x gebruikt maar bevalt mij niet. Ik vind dat het glijmiddel wat te snel uitdroogt waardoor het dilateren heel moeilijk gaat. Ik vind het super gaan met de amandelolie, deze droogt niet uit en is dus langer actief. En nog een voordeel van amandelolie is dat het de huid ook direct verzorgt, ook binnen in je. Wat ik persoonlijk ook een nadeel vond van glijmiddel is dat je alles na de tijd heel goed schoon moet maken zodat er geen resten achter blijven, dit maakt voor de olie niet veel uit om dat het verzorgend is en verder geen kwaad kan. De olie heeft ook nadelen, dit is vervelend om schoon te maken. Dit om dat het vettig is en slecht wil afspoelen.
Dit is aan de buiten kant wat een vreemd gevoel als je kleding aan doet, maar voor binnen in je is dit niet schadelijk.

AfbeeldingAfbeelding

De eerste foto van de olie heb ik van de kliniek gekregen, ik gebruik het nu 3 weken en ben nu net op de helft van het flesje kwa gebruik. Je gebruikt dus ook minder dan met glijmiddel.
De tweede foto heb ik nu zelf aan geschaft. Heb deze olie ook gebruikt en gaat ook perfect. Dit flesje is de inhoud 7x groter en voor de zelfde prijs als die van kneipp.

Annette
Plaats reactie

Terug naar “Transgender Blog, gasten en leden zone”