transgender of transseksueel ?

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Nick

Hoi iedereen,

Onlangs kreeg ik de vraag : Wat is nu het verschil tussen een transgender persoon , een transseksueel persoon of een trans persoon ?

Geen idee ,

Wat is trouwens het verschil tussen een homofiel persoon, een homoseksueel persoon of een homo persoon?

Alvast bedankt voor de info.
Annette

Ik kan je ook geen antwoord geven Nick
Cielke
Gender identiteit:

hoi Nick, ik zou me daar niet zo druk om maken. Je voelt je man of vrouw en daar houd ik me aan vast. Wat een ander er van maken wil moet die zelf maar weten. Ik zie het zo , je voelt je of man of vrouw ongeacht hoe je geboren bent. En als je je operaties gehad hebt ben je ook hoe je je voelt. So simple.
Transvrouw

Een transseksueel ambieert ook een geslachtsverandering. Transgender niet perse. Een transgender is eigenlijk alles wat het niet is. ;)
Nick

Transvrouw schreef: 02 feb 2023, 21:26 Een transseksueel ambieert ook een geslachtsverandering. Transgender niet perse. Een transgender is eigenlijk alles wat het niet is. ;)
Mooi, "Een transgender is eigenlijk alles wat het niet is".

Grtz Nick :tg
Nick

Hi,

Trans -gender : Zijn of haar biologie 's geslacht klopt niet met zijn of haar gevoel/ beleef wereld.
Hij/zij = geen hij/zij .

Trans - seksueel : Hij / Zij , heeft nood aan een medische behandeling. Hormonaal/ gedeeltelijk of volledig operatief. Hij/zij = geen hij/zij.

Trans-vrouw / Trans-man : Hij/zij , heeft nood aan een volledige medische nood behandeling . Hormonaal en indien mogelijk ook volledig medisch operatief. Hij = Trans-vrouw / vrouw , Zij = Trans-man /man. Hij = een zij , Zij = een hij.

Kort : Een trans-vrouw = Trans-seksueel , trans-gender, trans -vrouw en vrouw.
( Idem omgekeerd).

Grtz Nick :tm
Nick

Nick schreef: 15 feb 2023, 21:12
Transvrouw schreef: 02 feb 2023, 21:26 Een transseksueel ambieert ook een geslachtsverandering. Transgender niet perse. Een transgender is eigenlijk alles wat het niet is. ;)
Mooi, "Een transgender is eigenlijk alles wat het niet is".

Sorry voor o.a. mijn eigen quote, maar dit is hier toch een mooi v.b. :

LGBTQ+.

De vijf letters staan voor : Lesbisch , gay , biseksueel , trans-gender, queer.

Hou goed in je achterhoofd, dat trans-gender een genderidentiteit is . En geen seksuele geaardheid is.

:roll: Wat doet die T-gender daar dan tussen ??????
Cis-gender , A- gender of T-gender : Staan volledig los van geaardheid.

Trans-gender zijn is geen geaardheid.

Nick

Hummm, Hokjes denken en plaatsen terecht/ onterecht ..

Homo = homo ongeacht de genderidentiteit . Cru : Zich aangetrokken voelen tot het zelfde geslacht, penis en penis.
Lesbisch = lesbisch ongeacht de genderidentiteit . Cru : Zich aangetrokken voelen tot het zelfde geslacht, kut en kut.
Hetro = hetro ongeacht de genderidentiteit. cru : Zich aangetrokken voelen tot het andere geslacht, penis en kut.
Enz,.........

Blind = blind ongeacht de genderidentiteit / geaardheid.
Arm = arm ongeacht huidskleur, afkomst, genderidentiteit / geaardheid.
Enz,........

En nu komt het :

Ja maar : Een trans-gender hetro = geen cis-gender hetro.

Huuum Hallo, Wat is het verschil ???? De grote van de piemel ? De diepte van de vagina ? De vruchtbaarheid ? De grote van de borsten / ballen ?.

Het biologisch verleden mss. ??????????? Ja ,.............. dan is er geen enkele trans-gender : Homo , lesbisch, bi, hetro , enz,..................
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”