Non binair

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Nick

24 jun 2020, 12:07

Hoi iedereen,

Ik stel me al lang en steeds meer en meer de vraag wat is nu : Een non binair persoon ?

Zijn deze personen : nog man nog vrouw ? nog trans nog cis ?
Onzijdig ?

Of zijn deze personen , zowel man of vrouw ? zowel cis als trans ?
Tweeslachtig ?

Grtz Nick ;)
Annette

24 jun 2020, 17:33

Nick schreef:
24 jun 2020, 12:07
Hoi iedereen,

Ik stel me al lang en steeds meer en meer de vraag wat is nu : Een non binair persoon ?

Zijn deze personen : nog man nog vrouw ? nog trans nog cis ?
Onzijdig ?

Of zijn deze personen , zowel man of vrouw ? zowel cis als trans ?
Tweeslachtig ?

Grtz Nick ;)
Dat vind ik een goede vraag, ik kom er vaak ook niet meer uit wat het nou is. Ik hoop dat ze dat een keer in begrijpelijke taal gaan uitleggen

Annette
osiris

25 jun 2020, 11:52

Toekomst:
(gender)queer was ooit een subgroep onder non-binair en is steeds meer de nieuwe term ter vervanging van non-binair
iemand hoeft expressie niet te gebruiken als een verlengstuk van genderidentiteit
het maakt niet uit wat iemand draagt

Voorheen:
Non-binair of genderqueer, is een spectrum van gender identiteiten die niet exclusief masculien of feminine expressie toepast. Iemand die non-binair is bevind zich buiten de binaire gender en legt zich niet een eenzijdige genderidentiteit op. Non-binaire identiteiten kunnen onder de transgender paraplu vallen omdat het merendeel van non-binaire mensen identificeren met een gender dat afwijkt van hun geboorte geslacht.
Tanisha

25 jun 2020, 12:22

Of te wel geen piemel geen kutje het is een utje.

Het is natuurlijk de grootste kolder hormonen zijn niet non binair je moet een keuze maken onder welke hormonen je verder wil.
Zonder kan je niet en wisselen geeft je lichaam iedere keer een oplazer wat je eigenlijk je lichaam maar 1 keer wilt aandoen.
Nick

25 jun 2020, 12:44

osiris schreef:
Toekomst:
(gender)queer was ooit een subgroep onder non-binair en is steeds meer de nieuwe term ter vervanging van non-binair
iemand hoeft expressie niet te gebruiken als een verlengstuk van genderidentiteit

Voorheen:
Non-binair of genderqueer, is een spectrum van gender identiteiten die niet exclusief masculien of feminine expressie toepast. Iemand die non-binair is bevind zich buiten de binaire gender en legt zich niet een eenzijdige genderidentiteit op. Non-binaire identiteiten kunnen onder de transgender paraplu vallen omdat het merendeel van non-binaire mensen identificeren met een gender dat afwijkt van hun geboorte geslacht.

Hoi Osiris,

Het maakt idd. niet uit wat hij of zij draagt. Maar, als een cis-man in vrouwenkledij loopt omdat hij dat prettig vindt, om zijn vrouwelijke gevoelens te uiten. Maakt dat dan van deze persoon een transgender ? Neen, er is meer nodig dan een bepaalde kledij keuze om zichzelf een transgender te noemen. GD.

Niemand kan cis en trans zijn. Ofwel ben je cis of wel ben je trans.
Iemand, die nog man nog vrouw is, is volgens mij geen trans.

Want die is b.v. geboren als man, maar voelt zich geen man maar ook geen vrouw. Waar zit dan het trans zijn ?

" Niemand" wordt gelukkig als geslachtloze pop geboren".

Het zowel zich man of vrouw voelen, is voor mij persoonlijk volledig ondenkbaar.
Geboren als man en je man zijn willen bewaren, dat is voor mij een cis-man met veel vrouwelijke gevoelens. Maar geen non-binair persoon en zeker geen transgender.

"Denk maar aan de vele problemen der interseksen".

Iemand kan zich idd. geen vrouw voelen in vrouwenlichaam, en ook geen man. Transgender ?.
Meestal blijven deze mensen ook na, de eventuele nodige operatieve ingrepen hun V op hun ID kaart bewaren. Transgender ?

Grtz Nick ;)
Annette

25 jun 2020, 14:44

Nick schreef:
25 jun 2020, 12:44
osiris schreef:
Toekomst:

Voorheen:

Hoi Osiris,

Het maakt idd. niet uit wat hij of zij draagt. Maar, als een cis-man in vrouwenkledij loopt omdat hij dat prettig vindt, om zijn vrouwelijke gevoelens te uiten. Maakt dat dan van deze persoon een transgender ? Neen, er is meer nodig dan een bepaalde kledij keuze om zichzelf een transgender te noemen. GD.

Niemand kan cis en trans zijn. Ofwel ben je cis of wel ben je trans.
Iemand, die nog man nog vrouw is, is volgens mij geen trans.

Want die is b.v. geboren als man, maar voelt zich geen man maar ook geen vrouw. Waar zit dan het trans zijn ?

" Niemand" wordt gelukkig als geslachtloze pop geboren".

Het zowel zich man of vrouw voelen, is voor mij persoonlijk volledig ondenkbaar.
Geboren als man en je man zijn willen bewaren, dat is voor mij een cis-man met veel vrouwelijke gevoelens. Maar geen non-binair persoon en zeker geen transgender.

"Denk maar aan de vele problemen der interseksen".

Iemand kan zich idd. geen vrouw voelen in vrouwenlichaam, en ook geen man. Transgender ?.
Meestal blijven deze mensen ook na, de eventuele nodige operatieve ingrepen hun V op hun ID kaart bewaren. Transgender ?

Grtz Nick ;)
Ik vind dat je het wel mooi verwoord hebt.

Annette
Nienke

27 jun 2020, 21:28

Op onze website hebben wij deze uitleg er over. Natuurlijk is het moeilijk te begrijpen maar laten we eerlijk zijn, wie begreep ons.

https://www.partner-transgender.nl/inde ... ction-2363
osiris

28 jun 2020, 23:58

Zo moeilijk is dit niet....
Non binaire mensen gebruiken ook de transzorg. Ze bewandelen bijvoorbeeld het hormonale traject en soms op micro dosis. Iemand neemt een operatie zoals bijvoorbeeld borstvewijdering. Halverwege komt iemand tot realisatie dat iemand de label transman toch niet goed vind passen en diegene wil niet terug naar het oude. Iemand lijdt vervolgens een androgyne levensstijl. Zo ontstaat Queer/nB 🙂 (overlapping binnen de verzamelgroep is heel belangrijk)
Renée

29 jun 2020, 00:18

hormonen op 'microbasis ' is een fabeltje .

'Een beetje hormonen 'werkt niet echt , het is geen lineaire vergelijking . Dus "als ik een beetje neem krijg ik ook maar een beetje veranderingen", werkt niet zo . Het ligt allemaal 'iets ' complexer.
Nick

30 jun 2020, 18:13

osiris schreef:
28 jun 2020, 23:58
Zo moeilijk is dit niet....
Non binaire mensen gebruiken ook de transzorg. Ze bewandelen bijvoorbeeld het hormonale traject en soms op micro dosis. Iemand neemt een operatie zoals bijvoorbeeld borstvewijdering. Halverwege komt iemand tot realisatie dat iemand de label transman toch niet goed vind passen en diegene wil niet terug naar het oude. Iemand lijdt vervolgens een androgyne levensstijl. Zo ontstaat Queer/nB 🙂 (overlapping binnen de verzamelgroep is heel belangrijk)

Hoi Osiris,

Zo moeilijk is dit niet ...........?

Hormonale micro dosis ?

Doet volgens mij meer kwaad dan goed. Kleine niet onschuldige Chemische verstoring van de eigen biologische hormonen .

Een beetje testo, zal b.v. bij een biologische vrouw mss zorgen voor een iets zwaardere stem en iets meer lichaamsbeharing. Maar ook voor : Een groter honger gevoel ( Gewichtstoename), minder gevoeligheid, stemmingsschommelingen, mindere vruchtbaarheid, onvoldoende doorbloeding bij het ongesteld worden, onregelmatig en pijnlijker ongeteld worden, enz,.......... Waar zit het non binaire hierin?

Borstverwijdering en het label transman, toch niet goed vinden of willen ?

Deze las ik al eerder op een ander forum : Een vrouw zonder borsten of met zeer kleine borsten ( Operatief al dan niet) is en blijft een vrouw. En is idd. zeker geen transman of transgender. Maar ook geen non binaire persoon ( Een "verminkte" vrouw mss ? ).

Mijn Androgyne levensstijl ?
Leven als nog man, nog vrouw ( Geboren als man).
Ik voel me geen man en ik heb geen behoefte aan een penis.
Ik voel me ook geen vrouw en heb dus ook geen behoefte aan een vagina.
Ik plas niet graag staande, maar het is wel gemakkelijk. Zittend doe ik alleen, als ik als vrouw naar buiten kom.

Grtz Nick ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”