Genderneutrale onzin

Blog, posts van partner & Transgender, Partners, Leden en Gasten kunnen reageren

Moderators keuren de postjes
Nienke

13 jan 2021, 22:45

Afbeelding
vandaag zag ik om als voorbeeld te noemen een nieuws item over gender neutraal kaartspel. Zelf vraag ik mij af. Word er niet iets doorgedraafd.
Moet nu werkelijk alles in de wereld gender neutraal gemaakt worden of kunnen we niet beter streven naar gewoon jezelf zijn en niet te veeel aandacht te leggen op gender.
Mijn gevoel zegt dat op een gegeven moment mensen niet meer serieus genomen gaan worden en dat wanneer iemand van geslacht wisselt mensen het meer gaan zien als niet serieus.
Moet er nu werkelijk zo veel nadruk of wat mischien ooit tegenwerking kan op leveren in de sameleving op dit onderwerp worden gelegd. Uiteindelijk is de grootste groep mensen
heel erg binair. Als ik de stelling dan om zou draaien en wij alles gender neutraal zouden willen hebben hoe dan met de binaire mensen. ik denk dat dit alleen maar agressie op gaat leveren uiteindelijk.
Hoe denken jullie daarover, gedacht vanuit verschillende stand punten.....

groetjes Nienke
Annette

13 jan 2021, 23:13

Als ik eerlijk ben vind ik dit ook allemaal overdreven. Ik denk dat die in de toekomst in transitie gaan niet meer serieus worden genomen, en dat dat ook wel eens gevolgen voor ons kan hebben. Laten we alstublieft gewoon gaan doen en leven zoals we willen zonder drukte.
Ranomi
Gender identiteit:

14 jan 2021, 09:07

Ik wordt er een beetje moe van al dat gender neutraal gedoe ik heb het gevoel dat er mensen/ondernemingen er alleen geld mee willen verdienen.
Heb er liever over wat mensen moeten doorstaan die hier mee te maken hebben en wat ze moeten doorstaan dat hoor je nergens is mijn mening.

Liefs Ranomi

Ps mijn Prive berichten komen nergens aan ze staan wel in verzonden items het kan natuurlijk dat er geen reactie wordt gegeven op mijn Prive berichten wil jullie er ff na kijken
Renée

14 jan 2021, 13:27

Volgens mij gaat dit niet om geld verdienen . Het gaat om politiek correctheid en vooral het laten zien dat je dat bent en dat was al aan het doorslaan . Ik hoorde dit op de radio en maak me er maar niet druk om .

Ach er zijn nog heel veel meer dingen waarover ongetwijfeld gevallen kan worden . Ik ga me er maar niet druk om maken .

Dit deed me eigenlijk meer denken aan het feit dat ik vroeger graag een kaartje legde maar dat al jaren niemand in mijn omgeving dat ook leuk vindt. heel jammer
Rosie
Gender identiteit:

15 jan 2021, 22:41

Voor mij is gender wel belangrijk. Ik heb veel in mijn leven ervoor losgelaten.
Nick

17 jan 2021, 17:53

Nienke schreef:
13 jan 2021, 22:45
Afbeelding
vandaag zag ik om als voorbeeld te noemen een nieuws item over gender neutraal kaartspel. Zelf vraag ik mij af. Word er niet iets doorgedraafd.
Moet nu werkelijk alles in de wereld gender neutraal gemaakt worden of kunnen we niet beter streven naar gewoon jezelf zijn en niet te veeel aandacht te leggen op gender.
Mijn gevoel zegt dat op een gegeven moment mensen niet meer serieus genomen gaan worden en dat wanneer iemand van geslacht wisselt mensen het meer gaan zien als niet serieus.
Moet er nu werkelijk zo veel nadruk of wat mischien ooit tegenwerking kan op leveren in de sameleving op dit onderwerp worden gelegd. Uiteindelijk is de grootste groep mensen
heel erg binair. Als ik de stelling dan om zou draaien en wij alles gender neutraal zouden willen hebben hoe dan met de binaire mensen. ik denk dat dit alleen maar agressie op gaat leveren uiteindelijk.
Hoe denken jullie daarover, gedacht vanuit verschillende stand punten.....

groetjes Nienke
Hi, hi, Nienke gender neutraal kaartspel :lol:

Weg met de "Goede man, de Sint", "de Kerstman", "God de vader"," man", "vrouw", "meisje", "jongen", "zij", "hij", " buurman", " buurvrouw" enz,........

Allemaal : Hennen ( Kippen) TOK, tok, tok, oeps :oops: een ei. Ja, daar moet je wel een kip voor zijn of nog beter,......... Een "koekoek", die leggen maar al te graag, hun eieren in iemands anders binair nest zonder om te zien. Weg met dat " binair " ei....................

Grtz Nick :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Transgender Blog, gasten en leden zone”