VGZ - Zinnige zorg - zorgverzekering

Blog, posts van partner & Transgender, Partners, Leden en Gasten kunnen reageren

Moderators keuren de postjes
Nienke
Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2017, 09:04

23 jan 2020, 19:11

Update, langzaam aan krijg ik steeds meer het gevoel alles online te willen gaan zetten. VGZ leek eindelijk mee te gaan werken echter hebben ze weer een aantal redenen waarom ik er geen recht op zou hebben. Er word geen rekening gehouden met de psychische toestand van een persoon maar word er alleen gekeken vanuit hun eigen budget. Op dit moment gaat VGZ zitten op de stoel van de behandelaar.
Dit mag gewoon niet. Toch doen ze het. Ook is mijn klacht op hun bericht aan mij niet volledig weer gegeven.
Baardhaar is voor mij essentieel om over straat mij als vrouw te kunnen bewegen, is ook 1 van de meest storende dingen die ik als transvrouw een probleem mee heb.
Ze willen nu de methode van het elektrisch ontharen bevestigd hebben waarom ik niet tegen de andere methode kan. Het inzicht van mijn eigen specialiste nemen ze gewoon niet serieus. Ik kan mij niet voorstellen dat een zorgverzekering ons soort mensen geestelijk mishandeld. Ik heb er al twee nachten heel slecht van geslapen, voel mij niet goed eronder. Het doet enorm veel met mij.
Ik ben benieuwd of ze mij nog bellen. Lijkt er op dat ze nu doen alsof ze niet thuis zijn. VGZ zakt steeds verder in mijn aanzien.
VGZ werkt aan zinnige zorg, "zo weinig mogelijk uit te keren, veel mensen af wijzen". Houden ze zelf meer over.
Zou ik VGZ adviseren? vul deze zelf maar in.
Rosie
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 dec 2019, 16:41
Gender identiteit:

23 jan 2020, 22:11

Fnv heeft voor de werknemers een collectieve afspraak bij VGZ. Morgen stel ik dit aan de order bij Fnv roze bestuursvergadering. Zonder namen te noemen
Nienke
Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2017, 09:04

28 jan 2020, 21:41

VGZ wil de telefoon niet meer aan nemen, willen niet meer door verbinden. Dit is dus klantenservice. Ze hebben zelfs een keer de haak er op gegooid. Ik heb metteen weer gebeld echter kwam ik metteen in een lange wachtrij terecht. Ik heb dus metteen de tweede telefoon gepakt en daarmee gebeld. Je raad het al. Er werd metteen opgenomen. Wederom werd ik niet doorverbonden en loop je tegen een muur aan. Ik voelde mij emotioneel en door de grond zakken. Ik zit aan een verzekering vast en omgekeerd hun nu dus aan mij. Gaat een leuk jaar worden. VGZ wil wel voor psychische behandelingen betalen maar de oplossing door mijn genderdysforie leefbaar te maken zodat ik zorgeloos verder kan schijnt bij hun niet binnen te komen dat dit uiteindelijk voordeliger voor hun is.

Ik storte tijdens en na het gesprek nog verder finaal in, heb mijn psych een appje gestuurd en ga denk ik ook mijn huisarts bezoeken om aan de kaak te stellen waarom ik de laatste maanden weer uit balans ben geraakt. Ik was juist mijn behandelingen aan het af bouwen echter denk ik nu weer aan vaker te gaan omdat het nodig is.

Ik vind het triest dat mijn zorgverzekering die als slogan "zinnige zorg" heeft en zegt met je mee te denken alleen aan hun eigen budget denken.

Ze bemoeien zich nu met de instellingen van de apparatuur van mijn behandelaar, dat is het verschil tussen Diathermie & Blend.
VGZ mag gewoon niet op de stoel van de behandlaar van de specialist gaan zitten, toch doen ze dat wel. Volgens hun is de Blend methode niet effectief terwijl dit bewezen is de effectievere en veiligere methode te zijn voor mijn huid.

Ook hebben ze mijn klacht niet serieus genomen en laten ze juist het deel wat belangerijk is, psychische stuk voor mij en herstel weg. Ik heb dit meerdere keren telefonisch zowel in de mail besproken. Later deze week meer hierover. Dan vertel ik ook het stuk wat is besproken bij de medisch specialist afgelopen jaar.

Heb jij ook zo'n problemen met de VGZ en zijn ze vergelijkbaar, neem dan contact op met support@partner-transgender.nl
osiris
Berichten: 360
Lid geworden op: 10 jan 2018, 17:36

29 jan 2020, 11:33

Ik vind het niet vreemd dat je de laatste maanden uit balans bent geraakt. Pas op want je drift waar je inzit beïnvloed op ten duur je dagelijks leven en diegene die je lief hebt en mogelijk P&T. Een goed moment van realisatie is dat je niet alles zelf hoeft te doen als het om beslissingen of gelijk halen gaat.

Bedrijven zien klanten tegenwoordig als een nummer. De persoonlijkheid bestaat niet. Dat bedrijf een gesprek niet opneemt kan komen vanwege een lastige klant waar niet fatsoenlijk mee gepraat kan worden in het voordeel van het bedrijf. De klant heeft niet door dat als klant tegen een muur oploopt.

Hoeveel jaar ga je deze strijd nog aan?
Of wil je nog een opleiding jurist volgen?

Zoals ik eerder aangaf ligt de uitspraak ombudsman reeds klaar.
Denk dat je het ook bij jezelf moet zoeken of je aanpak wel efficiënt is in die zin dat de manier jouw meer energie kost dan dat het momenteel oplevert. Je kiest zelf voor die zorgverzekeraar en je kiest er voor om zelf de dialoog aan te gaan. Ten koste van wat?
Tanisha
Berichten: 262
Lid geworden op: 10 mar 2018, 22:56

29 jan 2020, 13:44

Tijd om over te stappen op een andere verzekering Nienke!
Nienke
Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2017, 09:04

29 jan 2020, 19:24

Lijkt het wel op, ik ga informeren bij een andere en probeer bij deze vandaan te komen. Ze doen contract breuk, ik verzeker mij voor een dienst en vervolgens kan ik mijn aanvullend pakket niet aanspreken. Ik heb vandaag bij hun officieel een klacht ingediend . Dat ze mijn klacht niet goed omschreven hebben in de aanvraag. Zullen wel weer niet goed reageren. Het leek juist de goede kant op te gaan en dat ze bij stelden waar het verkeerd ging. Toen ik ze er op wees dat ze niet van mij mogen verlangen dat ik iets moet verklaren ivm met de behandeling van mijn specialiste gooiden ze de deur wederom dicht. Hun hebben gewoon het recht niet om op de stoel van de behandelaar te gaan zitten. Dit doet VGZ helaas wel. Ik hoop dat ze eindelijk eens naar de mens gaan kijken achter het nummer. Alles waar VGZ zegt voor te staan maken ze bij deze niet waar. Echt jammer. Aan mij hadden ze een lang goede klant gehad en zit juist op de laatste stukje van wat mij compleet maakt. De medisch specialist durfde zelfs te zeggen dat er veel van ons geen probleem mee hebben over straat te gaan met een baard. Dat zegt dus een vrouw!
osiris
Berichten: 360
Lid geworden op: 10 jan 2018, 17:36

30 jan 2020, 12:27

Nienke ik zou als jou contact opnemen met het tv programma radar. Die maken gehakt van dit soort leed vermaak zoals vooroordelen en contract breuk. Dat je niet ingaat op het advies van ombudsman begrijp ik niet. Dit kost je echt energie.
Plaats reactie

Terug naar “Transgender Blog, gasten en leden zone”