Partner is met rare hobby's begonnen

Wanneer je niet wilt registreren, Help anderen met je verhaal.
LET OP, Gasten kunnen mee lezen maar ook posten !!!!
LET OP, GEBRUIK NIET UW ECHTE NAAM !!
Vereist goedkeuring door moderators van Partner & Transgender voordat een bericht zichtbaar wordt.
Plaats reactie
gigi12

29 mar 2018, 09:22

Hoi beste community-leden,

Ik weet dat mijn partner Daan enkele problemen met zijn transitie en het proces zelf heeft. Maar hij gedraagt zich al weken heel raar. Hij is begonnen alleen maar met mannen iets te doen in zijn vrije tijd. Van vrouwen wil hij op het ogenblik niets weten. Ik ben de enige vrouw die nog een echte rol in zijn leven speelt. Hij doet alleen nog "mannelijke" dingen zoals voetbal spelen, naar matches kijken en zelfs gokken. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Deze situatie is nieuw voor mij en ik heb hulp nodig. Misschien heeft iemand een tip voor mij?

Alvast bedankt!
Dieuwertje

29 mar 2018, 09:49

Hoi,

Dat klinkt in mijn oren als dat Daan heel erg zijn best doet op het moment om toch vooral man te zijn (wat hij ook is zie ik in je aanmelding). Maar alleen Daan zelf kan daar een antwoord op geven.
Probeer vooral in contact te blijven. Te blijven praten. Schuw niet om moeilijke vragen te stellen als die je dwars zitten. Hoewel dat laatste natuurlijk lastig is en je daar mogelijk al ervaringen mee hebt die het moeilijk maken.
Nienke

29 mar 2018, 16:46

Hallo Gigi

Ik denk dat je het zo kunt bekijken, Ik bekijk het even vanuit de transgender kant vanwege ik dit ook ben,
Hij heeft jaren lang zichzelf onderdrukt en wat hij werkelijk leuk vond en wilde doen en zich keurig gehouden wat er van hem werd verwacht aan dingen die je als vrouw hoort en niet hoort te doen.

Terug kijkend naar mijzelf ben ik in mijn geval dit jaren voor de transitie gaan doen, ik was de laatste jaren alleen maar tussen de vrouwen te vinden en hield ik minder van mijn eigen Partner, absoluut niet minder, ik ben dol op haar en zij op mij.
Na mijn start van mijn transitie ben ik bijvoorbeeld makeup gaan dragen.
Je past eigenlijk je rollenpatroon aan naar wie je werkelijk bent, dit kan even schrikken zijn, de persoon op zich veranderd natuurlijk niet.
Het zijn allemaal fases die er nu aan komen, het heeft veel tijd nodig om het te verwerken en terecht, net zoals Dieuwertje al aan geeft, blijf in gesprek maar..... vergeet vooral niet de leuke dingen te blijven doen welke jullie altijd al verbonden hebben!, dat is een tip van Elisabeth, mijn vrouw.
Dat helpt jullie door moeilijke tijden ook heen.

Klik even op dat plaatje op het forum, "samen in transitie" een psycholoog met veel ervaring met partners & transgenders heeft dit geschreven voor deze website om hulp te bieden voor deze groep.

-Nienke
Plaats reactie

Terug naar “Partner van transgender zone, Leden & Gasten toegankelijk”