Schrappen geslachtsvermelding ID kaart,

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Nick

04 jul 2020, 14:27

Het schrappen van de geslachtsvermelding op de ID kaart.

Wie is voor en wie is tegen en waarom ?

Persoonlijk : Maakt het voor mij niets uit .
Maar: Ik betaalde destijds wel een behoorlijk prijsje om de V van mijn ID kaart te krijgen en te laten vervangen door een M.

Het niet meer vermelden van het geslacht : Zal volgens mij voor meer problemen zorgen dan het vermelden.

Grtz Nick ;)
Tanisha

04 jul 2020, 17:07

Nog meer van die geslacht neutrale kolder! :roll:
Nick

04 jul 2020, 18:32

Tanisha schreef:
04 jul 2020, 17:07
Nog meer van die geslacht neutrale kolder! :roll:

Hoi Tanisha,

Idd. Ik stel me alleen de vraag,

Hoe gaan ze deze oplossen ?

Bij,

De spoed artsen, gevangenissen, instellingen, enz,.... ?
Want , wie is straks nog duidelijk vrouw , man transgender ?
Bij slagen en verwondingen ? Wie sloeg op wie ? Broek uit ?

Volgens mij, zal deze allemaal maar zorgen voor veel extra administratief onnodig zoekwerk.

Grtz Nick ?????
Tanisha

04 jul 2020, 19:13

We leven zo langzamerhand toch al in een wereld waar ik geen hol meer van snap.

Telkens als je denkt nu kan het niet raarder sta je weer voor de volgende verbazing.
Renée

04 jul 2020, 20:08

Ik kies dus de volgende keer maar gewoon een paspoort, gewoon omdat ik het wel op prijs stel dat het er op staat

niets meer , niets minder
Nienke

07 jul 2020, 20:42

Ik was juist trots op het feit dat ik fysiek ook vast kon houden. Een groot kado. Als ik er iets tegen zou kunnen doen dan zou ik dat zeker niet laten.

Ik denk ook voor werkgevers het niet handig is wanneer je niet zo overtuigend er uit ziet.....
Annette

08 jul 2020, 10:36

Ik heb er heel veel moeite mee dat dit weg zou gaan. Het is een poos voor mij een bevestiging geweest dat het allemaal goed ging/gaat komen . Het gaf me hoop en trots, naar de gene die ik nu ben.

En waarom zou het er af moeten?
ik weet niet hoeveel mensen op deze wereld zijn enkele miljarden denk ik en dan een groepje van een 100.000 dat voor iedereen wil veranderen. Dit vind ik egoïstisch en niet kunnen. Ook de belangenorganisaties die hier zo voor aan het lobbyen zijn luisteren niet naar de hun mensen ,zoals tnn, transvisie en coc. Deze groep wil het alleen maar voor dat deel gemakkelijk maken. En ook wat hier boven ook al is beschreven kunnen problemen geven.

Ik denk dat dit mis genderen nog meer in de hand werkt, vooral als je er niet super uit ziet of overtuigend naar anderen. Ook zo iets, stel je word lastig gevallen door mannen of wie dan ook maar en je vlucht is naar een blijf van mijn lijf huis, moet je dat wel kunnen aantonen dat je vrouw bent. Dit is ook lastig als je niks meer hebt waar het op staat. Of alle informatie over wie of wat je bent moet nog openbaarder worden, dat ze via bsn nummer er achter kunnen komen.

Ik zie hier meer problemen van komen dan gemak, voor dagelijkse leven zal het wel gaan.

Annette
Nick

09 jul 2020, 12:27

Tanisha schreef:

Telkens als je denkt nu kan het niet raarder sta je weer voor de volgende verbazing.
Hoi Tanisha,

Ik al even min, want geslacht vermelding of niet : Zo neutraal is het niet, met een voornaam : Zoals b.v. Dirk, Rosa, Leen, Aron, Emma, Tom, Bart, Nathan, enz,.............. ?????????????

Er is hier totaal geen sprake van neutraalheid, integendeel ( Verwarring).

Iemand die: B.v. non binair is en kiest voor geen geslachtsvermelding zit nog steeds vast aan zijn of haar binaire voornaam :roll: .

Daarboven, andersom :

Ik ben b.v. een binaire man ( Een transman, operatief volledig van boven tot onder). Maar, met de wettelijke voornaam : Nicky ( roepnaam Nick). Nicky = is in België ( En in meerdere landen) een neutrale naam. Met andere woorden : Zonder mijn M vermelding op mijn ID kaart ben ik dan straks sowieso non binair :o ?

Grtz Nick ;)
Nick

18 jul 2020, 13:06

Hoi iedereen,

Schrappen geslachtsvermelding ID kaart.

Waarom dan : Het zo ( Eerder) vechten voor de mogelijke X vermelding op de ID kaart ?

En wat is, nu precies het voordeel van het niet vermelden van het geslacht ?

Maakt het niet vermelden van het geslacht, het ook niet o.a. gemakkelijker om iemands ID te stelen ?

Ik kies alvast : Bij het schrappen van de geslachtsvermelding op de ID kaart, indien mogelijk voor een ID kaart met : vermelding. van mijn geslacht.

Grtz Nick ;)
Rikkichicky
Gender identiteit:

19 jul 2020, 21:28

Nick schreef:
09 jul 2020, 12:27
Tanisha schreef:

Hoi Tanisha,

Ik al even min, want geslacht vermelding of niet : Zo neutraal is het niet, met een voornaam : Zoals b.v. Dirk, Rosa, Leen, Aron, Emma, Tom, Bart, Nathan, enz,.............. ?????????????

Er is hier totaal geen sprake van neutraalheid, integendeel ( Verwarring).

Iemand die: B.v. non binair is en kiest voor geen geslachtsvermelding zit nog steeds vast aan zijn of haar binaire voornaam :roll: .

Daarboven, andersom :

Ik ben b.v. een binaire man ( Een transman, operatief volledig van boven tot onder). Maar, met de wettelijke voornaam : Nicky ( roepnaam Nick). Nicky = is in België ( En in meerdere landen) een neutrale naam. Met andere woorden : Zonder mijn M vermelding op mijn ID kaart ben ik dan straks sowieso non binair :o ?

Grtz Nick ;)
Emma..... :?
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”