Non binair

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Nick

02 jul 2020, 12:49

osiris schreef:
02 jul 2020, 10:01
Nee,Ik zal uitleggen wat de betekenis van "transgender" is. "Trans" betekend aan de andere zijde en de betekenis van "gender" staat gelijk aan de gedrags- en identiteitsaspecten.

Onthoud spreek voor jezelf en spreek als binaire trans nooit namens iemand die non-binair is. Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik licht geirriteerd ben.
Hoi Osiris,

Sorry, ik begrijp persoonlijk je " licht geïrriteerd zijn " niet.

Je persoonlijke uitleg : " Trans" betekend aan de andere zijde.
Een non binair persoon , staat niet aan de andere zijde. Maar aan de beide zijden.

"Gender", staat gelijk aan gedrags-en identiteitsaspecten. Ook hierin is een non binair persoon onstabiel ( Vrouwelijk en mannelijk of geen van beiden). Maar, nooit echt duidelijk de beiden of geen van beiden ( Neutraal).

Als binair persoon, weet ik dat al die onduidelijkheid rond het non binair zijn geen enkele binaire transgender of transseksueel ten goede komt.

Ik hoop dat je ook een binair transgender persoon hierin een beetje kunt volgen.

Grtz Nick ;)
osiris

02 jul 2020, 15:53

Het punt is dat als diegene anderen uit de verzamelgroep willen is dat discriminatie. Er zijn genoeg mensen die hier geen probleem over maken. Het doet de naam van dit platform alsin partner-transgender geen eer aan. Stop daarom deze zinloze discussie. Ik blijf weg van het forum, want ik heb hier geen zin meer in.
Nienke

02 jul 2020, 16:08

Ik vind het bijzonder dat je woorden in de mond legt waar ons forum en gebruikers niet zeggen Iris.
Wij zeggen niet dat ze er uit moeten we zeggen alleen dat Transgender een verzamelterm is. Daar vallen we allemaal onder. Ook vind ik het belangrijk dat er duidelijkheid ook voor de non binair komt, dat iedereen begrijpt wat non binair is.
We gaan niet een discussie plat leggen zolang er niemand naar beneden getrokken word.
Uiteindelijk streven wij Allemaal naar begrip voor elke groep.
Nick

02 jul 2020, 21:16

osiris schreef:
02 jul 2020, 15:53
Het punt is dat als diegene anderen uit de verzamelgroep willen is dat discriminatie. Er zijn genoeg mensen die hier geen probleem over maken. Het doet de naam van dit platform alsin partner-transgender geen eer aan. Stop daarom deze zinloze discussie. Ik blijf weg van het forum, want ik heb hier geen zin meer in.
Hoi Osiris,

Iemand uit de verzamelgroep willen ? Wie ?
Discriminatie ? Waar en door wie ?
Geen goeie naam ? Waarom ? Om de vraag om wat duidelijkheid i.v.m. het non biniar zijn ?
Stop daarom deze zinloze discussie ? Zinloos, daarom ? Om wat ?
Ik blijf weg van het forum ? Want ik heb hier geen zin meer in ?

Grtz Nick ??????
Vildana

26 okt 2020, 19:49

Had deze nog niet gezien, kunnen we hier lekker verder discussiëren ;-) Nee grapje, ik snap ook de frustratie van Osiris, jammer dat ze er niet meer is op dit forum.

Ik heb eigenlijk een andere vraag. Ik snap van Non-binair... M + V of geen van beide willen zijn -M-V ...
Maar wat willen jullie dan zijn? En hoe willen jullie dan aangesproken worden,.. het?
En hoe zou dan de "fysieke" oplossing er uit zien? Voor een transvrouw en nu spreek ik voor mezelf even is het simpel..
Ik wil mijn ding er af, en een vagina er voor in de plaats en paar borsten en ik ben klaar even heel plat gezegd.

En hoe zit dat nou bij iemand die non-binair is? Wil je dan in geval van M+V,... alles? En bij -M-V wil je dan helemaal niks??

Dat was 1...

2...

Vinden jullie dat iemand die genderfluïde ook non-binair is?
Gezien de discussies, kan ik me voorstellen dat jullie daar anders over denken,... ben ik wel benieuwd naar.
Nick

27 okt 2020, 10:50

Vildana schreef:
26 okt 2020, 19:49
Had deze nog niet gezien, kunnen we hier lekker verder discussiëren ;-) Nee grapje, ik snap ook de frustratie van Osiris, jammer dat ze er niet meer is op dit forum.

Ik heb eigenlijk een andere vraag. Ik snap van Non-binair... M + V of geen van beide willen zijn -M-V ...
Maar wat willen jullie dan zijn? En hoe willen jullie dan aangesproken worden,.. het?
En hoe zou dan de "fysieke" oplossing er uit zien? Voor een transvrouw en nu spreek ik voor mezelf even is het simpel..
Ik wil mijn ding er af, en een vagina er voor in de plaats en paar borsten en ik ben klaar even heel plat gezegd.

En hoe zit dat nou bij iemand die non-binair is? Wil je dan in geval van M+V,... alles? En bij -M-V wil je dan helemaal niks??

Dat was 1...

(1) De vraag om duidelijkheid i.v.m. het non-binair zijn. Is/was van in het begin, de bedoeling van dit draadje..

2...

Vinden jullie dat iemand die genderfluïde ook non-binair is?
Gezien de discussies, kan ik me voorstellen dat jullie daar anders over denken,... ben ik wel benieuwd naar.

( 2) Wat denk jij over genderfluïde en waarom ? Daar ben ik persoonlijk wel zeer benieuwd naar..

Grtz Nick :tm
Vildana

27 okt 2020, 18:55

Nick schreef:
(1) De vraag om duidelijkheid i.v.m. het non-binair zijn. Is/was van in het begin, de bedoeling van dit draadje..
( 2) Wat denk jij over genderfluïde en waarom ? Daar ben ik persoonlijk wel zeer benieuwd naar..
(1) Ja, daarom stel ik ook de vraag. Ik geloof dat jij jezelf als non-binair ervaart, dus denk ik dan is dat toch ook makkelijk te beantwoorden is?

(2) Genderfluïde, ik vroeg eerst :lol: ,.. maar ok. MIjn belevenis bij genderfluïde is dat ze non-binair zijn, zowel man en/of/als vrouw kunnen voelen (genderidentiteit) en uiten (genderexpressie). En dus zoals het woord aangeeft, vloeibaar ene keer man andere keer vrouw of in composiet vorm.
Renée

27 okt 2020, 20:16

dus een gender fluit is gewoon iemand die aan travestie doet ...... en als het niet lukt is het een composiet vorm
Nick

27 okt 2020, 20:38

Vildana schreef:
27 okt 2020, 18:55
Nick schreef:
(1) Ja, daarom stel ik ook de vraag. Ik geloof dat jij jezelf als non-binair ervaart, dus denk ik dan is dat toch ook makkelijk te beantwoorden is?

(2) Genderfluïde, ik vroeg eerst :lol: ,.. maar ok. MIjn belevenis bij genderfluïde is dat ze non-binair zijn, zowel man en/of/als vrouw kunnen voelen (genderidentiteit) en uiten (genderexpressie). En dus zoals het woord aangeeft, vloeibaar ene keer man andere keer vrouw of in composiet vorm.
Vildana,

Indien ik non-binair was, had ik dit draadje nooit opgestart. En kon ik sowieso meer antwoorden geven, dan alleen vragen stellen of alleen mijn mening laten kennen.
Dus (1) nee, ik ben niet non-binair. Ik ben binair sinds dag één ( Reeds meer dan 25j.). van mijn transitie . Van transgender FtM , tot transseksueel/transman.

(2) Als u belevenis i.v.m. genderfluïde non-binair zijn. Dan is dat u belevenis. Zoals je zelf aangeeft vloeibaar zijnde als,...........

Vloeibaar ? Dat is iets nieuw voor me. Is dat dan "gendertransport" van vrouw naar man en morgen mss. terug naar man en dan opnieuw naar,................en opnieuw ?

Grtz Nick :shock:
Laatst gewijzigd door Nick op 27 okt 2020, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vildana

27 okt 2020, 20:46

Renée schreef:
27 okt 2020, 20:16
dus een gender fluit is gewoon iemand die aan travestie doet ...... en als het niet lukt is het een composiet vorm
Tjja... volgens mijn zit er een verschil in genderidentiteit. Als man, zonder je vrouw te voelen, kun je vrouwenkleding aan doen en make-up, dit beschouw ik als travestie. Zo ook bij Dragqueeens. Bij genderfluid is je identiteit man of/en vrouw en je expressie gelijk aan je identiteit. Dit is mijn aanname, geen wetenschap.
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”