Anticonceptiepil ( de pil).

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Nick

01 nov 2020, 12:18

Hoi iedereen,

Ik ben geboren in het jaar 1964 ( Als meisje/van het vrouwelijk geslacht zijnde). Ik weet dus goed waarom o.a. mijn moeder , mijn zus, ik en mijn vriendinnen destijds de anticonceptiepil gebruikten ;) .

Persoonlijk, nam ik die niet enkel alleen om : Niet ongewenst zwanger te worden. Maar als FTM vooral om niet ongesteld te worden .

Vaak, lees/hoor ik dat zoekende MTF en non-binaire personen ( geboren zijnde als man) gebruik maken van de anticonceptiepil ( De pil) .

Waarom ?

En wat is het nut hiervan als MTF en als Non-binair ( Geboren zijnde van het mannelijk geslacht)?

Grtz Nick ;)
Renée

01 nov 2020, 15:16

De pil

Dat is voor mij een apart verhaal .

Ik heb een verleden met migraine en had soms gedurende langere tijd een aanval per week . Ik had slechte ervaringen met medicatie welke tegen migraine voorgeschreven werd . De halucinaties vond ik het ergste en alleen in uiterste noodgevallen waagde ik me hieraan .Ik was daarna nog geruime tijd niet in staat iets te doen .
Een hoge dosis para in combinatie met slaap was waar ik me het best mee uit een een aanval kon krijgen .

Inmiddels was het kwartje wel gevallen wat er verder met mij aan de hand was , GD maar ik was nog 'in de kast ' zoals dat heet. Wel kleden , naar buiten , uit eigenlijk maar alleen in kleine kring bekend . De kleding begon wel al meer androgyn te worden dat wel .

Hoe het gesprek ontstond weet ik niet meer maar een dame in mijn omgeving vertelde mij dat toen zij met de pil begon zij veel minder last had van migraine .

Ik ben daarna eens wat meer gaan spitten over dit onderwerp en ik vond zowel info die die bevestigde als info die juist vermelde dat mensen migraine kregen .

Uiteindelijk heb ik het ter sprake gebracht bij mijn dame en besloten we samen dat het een experiment waard was . Voor mij en let wel dit is dus heeel persoonlijk hielp het en ik ging van een aanval in de week naar bijna 2maanden vrij ......

experiment geslaagd zou je zeggen .

Ik was echter ook een van de weinigen die van de geringe dosis ontwikkeling kreeg van de borsten . Dat vond mijn dame wat minder en in het eerste moment was ik daar zelf ook niet heel blij mee. Of eigenlijk was het gevoel heel dubbel.

Veel minder migraine was echter wel zo prettig dat ik door mocht .

Toen we uiteindelijk uit elkaar gingen was het een hele ruime A en ultra ultra gevoelig ......

Met het uit elkaar gaan viel mijn 'bron ' weg maar de huisarts zag er geen enkel probleem in mij mijn eigen recept te geven gezien de resultaten tegen de migraine . De middelen die daartegen worden voorgeschreven zijn ook geen pepermuntjes , was haar mening . In mijn intake in het VU heb ik dit ook gewoon vermeldt en tot aan HRT heb ik mijn pilletje dagelijks ingenomen .

Mijn situatie was niet iets wat heel veel voorkomt was wel de algemene opvatting Meestal zijn de resultaten in borstgroei bijna niet aanwezig .
Nick

02 nov 2020, 11:58

Hoi Renée,

Bedankt voor je persoonlijke uitleg. Ik wist totaal niet dat " de pil " bij bepaalde mensen eventueel kan helpen bij migraine aanvallen.

Wat een lichte ontwikkeling van de borsten MTF betreft : Is deze min/meer ook blijvend ?

Als FTM merkte ik persoonlijk een kleine borstvergroting . Wat ik idd. als FTM totaal niet in dank af nam. En ondanks dat ik al jaren gestopt was met het gebruik van " de pil" had ik nog steeds geen gevoel van enige borstverkleining.

Als algemene vraag :
Waren/zijn er nog meer veranderingen ?

Zachtere huid ?

Gevoelsmatig ?

Beharing ?

Hoofdhaar veranderingen ?

Enz,.............

Grtz Nick ;)
Renée

02 nov 2020, 12:13

Het was net zo permanent als dat borsten zijn , kleine fluctuaties

En idd veranderingen ,

nog emotioneler .

zachte huid had ik altijd al dus geen idee.

nu ik er over nadenk , ja haargroei verbeterde ook , mijn kruinschering in wording is toen in verandering gegaan .
MeiLian
Gender identiteit:

03 nov 2020, 09:08

Ligt aan de pil.
Een pil als Diane-35 bevat wat anti-androgenen en oestrogenen. Of te wel het onderdrukt je testosteron en geeft je wat vrouwelijke hormonen. Dit is een anti conceptie pil die dus zeer geschikt is voor MTF. En in veel landen waar deze medicatie zonder recept te koop is (bijv Thailand), wordt dit al vanaf begin van de puberteit gebruikt, met alle positieve gevolgen voor hun lichaam van dien.
Nienke

31 jan 2021, 22:14

Had er nooit van gehoord dat dat tegen migraine hielp, wist wel van borst vorming maar nooit uit geprobeerd. Ik denk als ik het in mijn handen had gehad was het een kwestie van tijd dat ik dat wel had gedaan. Alleen sta je vaak niet stil bij de gevolgen die het met je hormoon huishouding kan verstoren. Althans, lijkt mij geen slimme zet.
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”