zichtbaarheid en transgender paraplu

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Nick

30 sep 2020, 14:02

Rikkichicky schreef:
29 sep 2020, 21:28
Persoonlijk zie ik mezelf gewoon als vrouw
Punt 😊
Hoi Rikki,

Dat is duidelijk naar de andere kant .

Grtz Nick ;)
Vildana
Gender identiteit:

17 okt 2020, 00:00

UIteindelijk,.. we zijn allemaal mens.

Zelf ben ik wel blij met deze paraplu, als het regent, zet ik hem op, als de zon schijnt, laat ik hem thuis. T-is ook maar net hoe de dag verloopt.

Jemig wat ben ik wazig vandaag zeg ;-)
Nick

17 okt 2020, 16:12

Vildana schreef:
17 okt 2020, 00:00
UIteindelijk,.. we zijn allemaal mens.

Zelf ben ik wel blij met deze paraplu, als het regent, zet ik hem op, als de zon schijnt, laat ik hem thuis. T-is ook maar net hoe de dag verloopt.

Jemig wat ben ik wazig vandaag zeg ;-)
Hoi Vildana,

Dat is nu net, volgens mij persoonlijk het probleem, onder de grote diversiteit en het gebruik van de paraplu term " Transgender ".

Transgender, dat ben je . Het is een zijn, met of zonder paraplu. Het is een "parapluterm" , geen gebruiksvoorwerp.

Het is een gebruiksmiddel : Door regen, wind en zonneschijn voor ieder transgender.

Grtz Nick ;)
Vildana
Gender identiteit:

17 okt 2020, 20:44

Nick schreef:
17 okt 2020, 16:12
Dat is nu net, volgens mij persoonlijk het probleem, onder de grote diversiteit en het gebruik van de paraplu term " Transgender ".

Transgender, dat ben je . Het is een zijn, met of zonder paraplu. Het is een "parapluterm" , geen gebruiksvoorwerp.

Het is een gebruiksmiddel : Door regen, wind en zonneschijn voor ieder transgender.

Grtz Nick ;)
Mijn zin was ook meer cryptisch en bedoel het zelfde. Het maakt niet uit welke paraplu of ik hem op heb op niet, zal altijd transgender zijn, maar het refereerde meer naar het feit dat we allemaal mens zijn.

Maar, een groot diversiteit binnen de transgender term, zie je dat als een probleem?
Nick

18 okt 2020, 14:05

Hoi Vildana,

Wat is groot ?
En wanneer is iets groot genoeg ?

Maar zoals je zelf o.a. hierboven laat kennen : " Ik zal altijd transgender zijn" .

Dat is nu net wat ik bedoel. En daar heb je weer het woordje "Trans", = naar de andere kant (Onomkeerbaar ). Iedereen kan tegenwoordig onder de transgender "paraplu" springen. Maar niet iedereen is " transgender".

" Onder de transgender paraplu springen en die morgen weer opvouwen ( Paraplubak in) als cis persoon weer verder tot,........................."

Dat kan ik, persoonlijk geen transgender persoon noemen. Je kunt niet de beiden zijn.

Grtz Nick ;)
Vildana
Gender identiteit:

18 okt 2020, 14:43

Nick schreef:
Euuuh, 18 cm ;-)
Nick schreef:
" Onder de transgender paraplu springen en die morgen weer opvouwen ( Paraplubak in) als cis persoon weer verder tot,........................."

Dat kan ik, persoonlijk geen transgender persoon noemen. Je kunt niet de beiden zijn.
Da's duidelijk toch, iemand die cis is, is geen transgender. Er bestaat ook geen partimers in cis of transgender zijn.
Nick

18 okt 2020, 19:20

Vildana schreef:
18 okt 2020, 14:43
Nick schreef:
Euuuh, 18 cm ;-)

"Euuuh, 18 cm is wel groot voor een piemel, maar zeer klein voor een paraplu".

Nick schreef:

Da's duidelijk toch, iemand die cis is, is geen transgender. Er bestaat ook geen partimers in cis of transgender zijn.

Dus, men kan niet de beiden zijn. Zowel man als vrouw ( cis als trans) of noch vrouw, noch man ( noch cis, noch trans). Een non binair persoon, noem ik dan ook geen transgender.

:tm
Vildana
Gender identiteit:

18 okt 2020, 23:06

Nick schreef:
Dus, men kan niet de beiden zijn. Zowel man als vrouw ( cis als trans) of noch vrouw, noch man ( noch cis, noch trans). Een non binair persoon, noem ik dan ook geen transgender
Ja, je kunt wel beide zijn, maar dan ben je geen cisgender. Of als niet man niet vrouw, voor beide geld non-binair.
In mijn optiek past dat nog steeds in transgender, mijn ezelsbruggetje... je trans naar een "het"-gender.
Zo trans ik naar een zij-gender.
Nick

19 okt 2020, 01:20

Vildana schreef:
18 okt 2020, 23:06
Nick schreef:
Dus, men kan niet de beiden zijn. Zowel man als vrouw ( cis als trans) of noch vrouw, noch man ( noch cis, noch trans). Een non binair persoon, noem ik dan ook geen transgender
Ja, je kunt wel beide zijn, maar dan ben je geen cisgender. Of als niet man niet vrouw, voor beide geld non-binair.
In mijn optiek past dat nog steeds in transgender, mijn ezelsbruggetje... je trans naar een "het"-gender.
Zo trans ik naar een zij-gender.

Hoi Vildana,

Sorry, wat is " geen cisgender". ? Een nieuw hokje ?

En je ezelbruggetje ? Een " het gender ". ?

Een transitie, naar een "het gender". , bestaat gewoonweg niet. Niet hormonaal en niet operatief.

Dat = X

.
Vildana
Gender identiteit:

19 okt 2020, 09:04

Nick schreef:

Sorry, wat is " geen cisgender". ? Een nieuw hokje ?

En je ezelbruggetje ? Een " het gender ". ?

Een transitie, naar een "het gender". , bestaat gewoonweg niet. Niet hormonaal en niet operatief.

Dat = X
Toch heel duidelijk, iemand die transgender is.. is geen cisgender. Een cisgender is iemand van wie de genderidentiteit overeenkomt met het geboortegeslacht... is dat niet het geval dan ben je geen cisgender.

Ik heb duidelijk gezegt, MIJN ezelsbruggetje... geen wetenschappelijke bewering, maar denk voor de meeste wel duidelijk.

Er is mannelijk (Hij=M), vrouwelijk (Zij=V), onzijdig (Het=X).

Maar ik moet zeggen, dat hele onzijdige en non-binaire, boeit me eigenlijk ook niet.

.
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”