Genderneutraal toilet.

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit

Het genderneutraal toilet, hoe kijk jij hier tegen aan????

Je mag 1 optie selecteren

Bekijk resultaten
Partner_Transgender
Site Admin

28 jun 2018, 18:34

Het genderneutraal toilet, het is steeds weer in het nieuws.

Er zijn ook echt transgenders die hier een probleem mee hebben, op welk toilet ga je nu zitten nu je uit de kast bent.
Ik heb er zelf bijvoorbeeld een jaar over gedaan tot ik mijzelf passabel genoeg vond om het damestoilet te bezetten.

Wat is jou mening hierover, je mag ook het onder deze post verwoorden :)

-Nienke
Annette

29 jun 2018, 14:50

Ik ben niet zo voor genderneutrale wc het is niet dat ik ze verafschuw, maar vind een scheiding och wel prettig.
Ik heb er veel voor moeten doen om vrouw te worden, en vind het dan ook wel leuk dat het verschil tussen men en vrouw er nog is.
Het genderneutrale begrijp ik ook niet helemaal, maar respecteer het wel.

Annette
Yvette1980

04 jul 2018, 23:15

Hoiii, ook al is dit voor mij nu niet van toepassing denk ik wel dat ik het liefste gewoon een damestoilet zou willen gebruiken als ik volledig om zou zijn. Niet alleen voor de verdeling tussen man en vrouw, Ik zie er gewoon niet acceptabel genoeg uit. ik zou mij niet meeer durfen te begeven op het mannentoilet dan. Zijn vrouwen niet acceptabeler als mannen of zie ik dat verkeerd??? Groetjes Yvette
Nienke

09 jul 2018, 19:40

Yvette1980 schreef:
04 jul 2018, 23:15
Hoiii, ook al is dit voor mij nu niet van toepassing denk ik wel dat ik het liefste gewoon een damestoilet zou willen gebruiken als ik volledig om zou zijn. Niet alleen voor de verdeling tussen man en vrouw, Ik zie er gewoon niet acceptabel genoeg uit. ik zou mij niet meeer durfen te begeven op het mannentoilet dan. Zijn vrouwen niet acceptabeler als mannen of zie ik dat verkeerd??? Groetjes Yvette
Hi Yvette, Ik vind vrouwen zeker meer inlevingsvermogen hebben dan mannen alhoewel dat ik in mijn beginfase ook op het dames toilet een opmerking kreeg in de trend van dat ik een rok aan had dat ik niet per definitie een vrouw zou zijn. Toen ik van het toilet af kwam en mij goed kon zien bond ze in, zal wel hoge nood hebben gehad denk ik dan maar. Even vriendelijk glimlachen en weer back to basic.

-Nienke
Anye

26 sep 2018, 12:01

Ik ben voor losse genderneutrale toiletten. (Los als in enkele hokjes, zoals een invalidentoilet.) Niet per se in plaats van, maar wel als aanvulling op de dames/herentoiletten. Een invalidentoilet waarvoor je niet speciaal om de sleutel hoeft te gaan vragen kan ook als zodanig functioneren. Gewoon voor diegenen die dat prettiger vinden. (ook niet-transgender). Die nog niet passabel genoeg zijn, die non-binair zijn enzovoorts.

Een duidelijke uitleg van het nut ervan (in het Engels) kan je vinden in deze TED talk van Ivan Coyote.
Nick

28 aug 2020, 16:41

Hoi iedereen,

Ik ben voor " gender-neutrale " toiletten. Waarom werden die trouwens destijds gescheiden ? Als je moet, dan moet je.

Ik ben totaal geen voorstander van het opsplitsen der geslacht.

Niet voor de scholen, studie keuze, job keuze, priesterschap, toiletten, pashokjes, fietsen, rechten, plichten, loonvergoeding, psychiatrie, gevangenissen, sport, enz,..........

Ik ben wel voor geslacht erkenning .

Waarom ? Ik zat als kleine uk, een x aantal jaren in een katholieke meisjes school. Dit was voor mij een regelrechte ramp. Ik voetbalde zeer graag en voetbalde in een " Dames voetbal ploeg" . Deze werd, toen op de meisjesschool helemaal niet op prijs gesteld.

Ik wilde graag leren voor elektrieker, dit kon niet in mijn tijd als meisje in België .
Later ging ik werken als heftruckbestuurster en mijn loon lag maar liefst z'on 30 Belgische frank per uur lager dan dat van mijn mannelijke collega's, voor het zelfde werk en het zelfde aantal uren .

Bij ons thuis hadden we een herberg. Met voldoende toiletten, maar niet gescheiden in dames en heren toiletten. Persoonlijk, vond ik deze beter dan gescheiden. Als het hokje vrij was, dan was vrij .

Net zoals de fietsen, heren en dames fietsen ? Fietsen zijn levenloze dingen , die hebben sowieso geen geslacht. Net als het toilet, de wagen, de woning, enz,......

Grtz Nick ;)
Vildana
Gender identiteit:

27 sep 2020, 02:11

Ik vind het een beetje oubollig en ouderwets, die scheiding van toiletten M of V,.. gewoon lekker neutraal, ook pashokjes
Nick

27 sep 2020, 16:02

Vildana schreef:
Ik vind het een beetje oubollig en ouderwets, die scheiding van toiletten M of V,.. gewoon lekker neutraal, ook pashokjes
Hoi Vildana,

Zo oubollig en ouderwets = de scheiding van toiletten M of V nog niet. Vroeger was daar totaal geen sprake van. Alleen aan de kerktoren kon iedere man :P gebruik maken van de openbare urinoir.

De dames : Ja, die moesten hun plas :oops: maar ophouden . Daarna, kwamen pas de gescheiden openbare toiletten ( In België).

Die voor mij persoonlijk, nooit gescheiden hadden moeten worden. Waarom trouwens ? ( Net zoals de scholen, studierichtingen, jobs, enz,..........?????? ).

Maar,...... van begin af aan : Bruikbaar en toegankelijk, hadden moeten zijn voor de beide geslachten. En niet, voor de piemels wel en voor de kutjes niet.

Of dacht men toen ? Dat vrouwen of meisjes niet moesten plassen ?????
Geboren als " meisje" zijnde.

Hi :hug:
Nick

27 sep 2020, 16:03

Vildana schreef:
Hoi Vildana,

Zo oubollig en ouderwets = de scheiding van toiletten M of V nog niet. Vroeger was daar totaal geen sprake van. Alleen aan de kerktoren kon iedere man :P gebruik maken van de openbare urinoir.

De dames : Ja, die moesten hun plas :oops: maar ophouden . Daarna, kwamen pas de gescheiden openbare toiletten ( In België).

Die voor mij persoonlijk, nooit gescheiden hadden moeten worden. Waarom trouwens ? ( Net zoals de scholen, studierichtingen, jobs, enz,..........?????? ).

Maar,...... van begin af aan : Bruikbaar en toegankelijk, hadden moeten zijn voor de beide geslachten. En niet, voor de piemels wel en voor de kutjes niet.

Of dacht men toen ? Dat vrouwen of meisjes niet moesten plassen ?????
Geboren als " meisje" zijnde.

Hi :hug:
Renée

27 sep 2020, 16:27

Vrouwen die vroeger in het openbaar gaan plassen , nee natuurlijk kon dat niet . Dat was uiteraard tegen de goede zeden ......

Ach ik vind het zo slecht nog niet om dat zo mogelijk gescheiden te houden in openbare gelegenheden .

Als het gewoon algemeen is maakt het me ook niet uit hoor . Maar even mijn make up bijwerken doe ik toch liever op een dames toilet . In een algemeen toilet krijg je dan toch eerder opmerkingen waar ik niet op zit te wachten .
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”