Schrappen geslachtsvermelding ID kaart,

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Rikkichicky
Gender identiteit:

19 jul 2020, 21:31

Ik kan me nog goed herinneren dat ik op het gemeentehuis zat te huilen bij het zien van de “V” op mijn ID-kaart... eindelijk klopte het!
En nu willen ze het gaan weghalen?
Zodra mijn ID-kaart verloopt kies ik voor een paspoort
Ik ben verdomme trots op die “V”
Nienke

22 jul 2020, 21:24

Ik blijf erbij..... iedereen zou zelf de keuz moeten hebben, nu word er weer een andere groep un-happy... wat gaan ze daar tegen doen :( ......
Maar oplossing ik schrijf de V er zelf dan wel op met watervaste stift
Renée

22 jul 2020, 22:37

Elders werd ik gelijk afgemaakt toen ik alleen maar vertelde dat ik de volgende keer maar zou kiezen voor een paspoort.

Is het zo belangrijk dat alles moet wijken voor die V ? nee maar het was wel gewoon even een mooi moment . Een kleine mijlpaal die me weer even wat energie gaf om weer door te gaan met die wachtlijsten . Maar als je daar voor uit komt is dat blijkbaar een schande . F Vuurtoren heeft daar een stuk proza aan besteed wat ze overal gespuid heeft en wat ik hier dus maar niet zal herhalen .

Toen iemand anders een voor haar persoonlijke reden gaf waarom ze het belangrijk vond werd haar in gezicht gesmeten dat alleen voor haar geluk zovelen moesten lijden omdat het er voor hen verkeerd op staat . Ik ben echter van mening dat velen het bewust of onbewust het er juist graag op hebben staan en dat de kleine , hele kleine minderheid het weer voor elkaar heeft gekregen dat er weer een uitholling gaat plaatsvinden .

Die lastige transgenders die gender neutrale toiletten eisen , heen en eventueel weer terug moet kunnen met hun geslacht omdat ze het toch nog wel eens mis kunnen hebben , aangesproken met beste reizigers omdat 'dames en heren ' beledigend zou kunnen zijn en nu weer bezwaar maken tegen een geslachtsaanduiding op een id bewijs .

Wil ik dit alles ? nee helemaal niet en ik wil er helemaal niet op aangesproken worden door derden dat ik dat alle maal wil .

Ik wil er helemaal niet mee geconfronteerd worden .
Rikkichicky
Gender identiteit:

22 jul 2020, 23:06

Worden die genderneutrale toiletten eigenlijk met grote regelmaat gebruikt?
En tja...dames en heren had van mij niet veranderd hoeven te worden bij de ns ...maar ach,beste reizigers stoor ik me ook niet aan

Ps: vuurtoren 🤭
Nienke

22 jul 2020, 23:14

Ik zou ten alle tijden gewoon kiezen voor de vrouwen toilet als er 3 keuze's waren....... Idd mijlpaal Renee, en zowiezo ook een bevestiging dat het echt gaat gebeuren, ik voorzie dat mensen die hun uiterlijk of voorkomen of mischien hun stem niet goed lukken te krijgen nu nog meer misgendered gaan worden.........en wat met werkgevers en misinterpretaties. mischien nog moeilijker aan een baan te komen. of worden wij straks allemaal ook non binair aangesproken.... getver... ik blijf voor de waterproef viltstift... klad ik het er zelf wel op :)
Renée

22 jul 2020, 23:29

Die toiletten? De ophef daarover was groot en de discussies waren er vaak en negatief van intentie maar de grootste storm is even geluwd . Maar ik ben daar wel vaak over gevraagd ja , op het werk waarom dat nou zo nodig moest en dat ging nooit echt heel prettig .
Het heeft de acceptatie van transgenders alleen maar negatief beinvloed

Overigens is de bouw zijn tijd daarin ver vooruit , Alles is genderneutraal

De kans dat zowel toiletpapier , zeep en droogpapier aanwezig is is kleiner als een prijs in welke loterij dan ook.

Maar ze zijn wel genderneutraal.
De decoraties op de wanden ....... zijn dat iets minder
Annette

22 jul 2020, 23:31

Gendeneutrale wc hoefde om mij ook niet, vond dat ook onzin. Ik ging toch al naar de dames wc. En voor mij heeft v/f heel veel waarde. Het heeft me gesterkt, en zelfs in leven gehouden. Het gaf mij hoop dat het allemaal goed zou komen.

Dus baal ervan dat het weer door zo'n klein groepje het er nu weer af moet, dit omdat ze zelf niet weten wat ze zijn of willen zijn.
Je moet ook buiten de transgender bubbel kijken, daar leven meer die het niet willen dat het weg gaat. En word voor iedereen nog weer onduidelijker, en kans op discriminatie en mis genderen weer groter.

Annette
Renée

22 jul 2020, 23:37

Non binair aanspreken ........... Blijft moeilijk vind ik . Ik heb nog nooit een aanspreekvorm vernomen waar ik niet linguïstisch onpasselijk van wordt. En dan vind ik spelen met taal best amusant. Maar het weet mag het zeggen .
Nick

30 jul 2020, 11:39

Hoi iedereen,

Wat de genderneutraal toiletten betreft : Ik ben geboren in de jaren zestig en toen was er nog maar weinig of geen sprake in " België" van dames en heren toiletten . De toiletten waren zo goed als overal neutraal.

Ook bij ons thuis, destijds in de " Herberg" waren naast de urinoirs geen aparte dames of heren hokjes .

Ik denk dat er tegenwoordig, nog steeds thuis maar weinig mensen een dames en een heren toilet hebben.

Deze had voor mij persoonlijk, nooit gescheiden moeten worden.
Als je moet, dan moet je .

Ik stel me wel de vraag : Wat is nu het voordeel van het schrappen van de geslachtsvermelding ?

Grtz Nick ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”