Detransitioning

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Arlina

06 okt 2019, 10:54

Ik blijf erbij dat iemand die ook maar het idee heeft trans te zijn eerst maar eens een riante sessie met een goede psychiater moet hebben, eventueel aangevuld met een goed gesprek met een doorgewinterde trans.
Dan na een maand een evaluatie daarover met dezelfde personen.
Dan nog maar eens zien of men trans is, voordat er iets verder opgestart wordt.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... twork.html

https://news.sky.com/story/hundreds-of- ... x-11827740
Annette

06 okt 2019, 12:03

Ik ben het helemaal met je eens Arlina. Als iemand het niet zeker weet niet gaan doen.

Annette
Tanisha

06 okt 2019, 13:52

En ik blijf er bij niet trans toch een transitie doen ga je met welke controle dan ook houden.

Je gaat nooit 100% iedereen er uit vissen en dat moet je ook niet willen je gaat net als het VU het nu doet een situatie creëren waarbij jij eerst moet bewijzen dat je een gebroken been hebt om het te mogen laten zetten.

Dus iedereen die toch een transitie doordrukt en zichzelf zo in de problemen werkt heeft het naar mijn mening zelf gedaan.
Nick

06 okt 2019, 14:59

Tanisha schreef:
06 okt 2019, 13:52
En ik blijf er bij niet trans toch een transitie doen ga je met welke controle dan ook houden.

Je gaat nooit 100% iedereen er uit vissen en dat moet je ook niet willen je gaat net als het VU het nu doet een situatie creëren waarbij jij eerst moet bewijzen dat je een gebroken been hebt om het te mogen laten zetten.

Dus iedereen die toch een transitie doordrukt en zichzelf zo in de problemen werkt heeft het naar mijn mening zelf gedaan.
Hi Tanisha,

Deze klopt als een bus !
Maar ik vrees dat we dergelijke verhalen, steeds meer en meer zullen horen.

Waarom ? Wel in de tijd van o.a. ik en Tanisha, bestond internet nog niet. Info. i.v.m. " Groen licht kunnen krijgen " , succesverhalen lezen enz,...... Via forums of facebook bestonden totaal niet.

Waren er niet ! Iedere trans die ik toen kende, kwam met zijn of haar persoonlijk EIGEN verhaal ( Niet onder invloed van en zonder "Info.", van andere transen, die reeds terecht groen licht hadden gekregen ).

Nu lees ik persoonlijk, jammer genoeg maar al te vaak, op forums en dergelijke: " Ik heb mijn eerste intake gesprek, wat vragen ze zoal ?" .
Niet doen ! ( Onnodig, heb je persoonlijk voldoende GD, dan heb je sowieso groen licht).

Veel transen, komen nu bij de psychiater of psycholoog ( Poortwachter) met hun reeds eigen persoonlijke gestelde ( Internet) diagnose. Die ze dan kost wat kost willen doordrukken, door o.a. de vele "succes" verhalen .

Je moet maar gek of naïef genoeg zijn.

Grtz Nick ;)
Annette

06 okt 2019, 23:01

Ben het helemaal met jullie eens Tanisha en Nick. Als je het wil kom je er door, maar je moet wel echt gek zijn om het te willen. Behalve voor de gene die genderdysforie hebben, maar die filter he er soms toch nog wel uit. Ja ik ben ook bang dat er straks veel meer spijt optanten komen. Volgens mij vinden sommigen het een mode verschijnsel en moeten ze aan mee doen. Maar we zullen het zien hopelijk hebben we ongelijk en zijn ze allemaal echt.

Annette
Nick

07 okt 2019, 20:00

Hi Annette,

Mooi geschreven :" Die filter he er soms toch uit". Hopelijk, maar door die ( Langdurige filtering) en de enorme aanvragen tegenwoordig :roll: worden de lange wachttijden er zeker niet korter op, integendeel.

En deze kan, en "zal "eventueel meer aanzetten tot , : Onverantwoorde zelfmedicatie, beslissingen, foute keuzes, spijtoptanten, detransitioning, en eventueel zelfdoding.

Wat mij persoonlijk betreft : Hou de intake gesprekken ( Als poortwachter) beperkt, bij transen zonder psychiatrische voorgeschiedenis, mensen waar GD zonder enige twijfel voldoende duidelijk aanwezig is !.

En verwijs alle anderen, bij enige twijfel door naar een : "NODIG" Sub Gender Team, voor een serieuze, langdurige psychologische en psychiatrische filter behandeling .

Met andere woorden: Filter je cliënteel individueel, vanaf het eerste gesprek !.

Simpel, maar mss. doeltreffend .

Grtz Nick ;)
Tanisha

07 okt 2019, 20:14

Ik kan mij nog een gevalletje spijtoptant in de media van toen herinneren.
Het was een homo die geen homo wilde zijn en zodoende maar vrouw wilde worden.
Het hetro zijn was gelukt het vinden van een partner ook maar geluk was niet gevonden.
Nick

07 okt 2019, 20:29

Hi Tanisha,

Dat is een homo zonder penis :mrgreen:

Grtz Nick ;)
Nienke

07 okt 2019, 21:07

Ach dan heb je toch echt een plaat voor je hoofd hoor. Dat moet je van jezelf toch wel weten wat je bent. Ik denk dat sommigen denken dat het trans zijn een feestje naar het geluk is. Maken ze ook eens mee hoe wij ons jaren hebben gevoeld. Een leven lang onrust in het hoofd
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”