Hokjes denken

Discussies & peilingen mbt transgenderisme & transseksualiteit
Nienke
Gender identiteit:

22 jul 2019, 00:08

Ik maakte vanavond even een grap en een grol tegen iemand en zei.... ik denk dat ik weer terug ga naar man...
maar als je dan in hokjes gaat denken, hoe leg je dat nu aan de wereld uit noemt zo iemand zich na een volledige transitie en weer richting terug “Transman”. Want in weze doe je weer een transformatie
osiris
Gender identiteit:

22 jul 2019, 07:44

Stel dat het waar zou zijn Nienke. Je hoort dan thuis binnen het genderqueer spectrum. As je detransitioneert dan ben je om precies te zijn "trigender" aangezien iemand dan 3 stappen heeft gemaakt tussen man, vrouw en non-binair.

Dat terzijde is dat het hrt programma onherstelbare veranderingen met zich heeft meegebracht dat stel dat als je weer testosteron wil zal je meer androgeen worden wat overeenkomt met non-binair zijn.
Tanisha
Gender identiteit:

22 jul 2019, 09:26

Tja en daarna gaan veel daarvan weer naar vrouw.
Nienke
Gender identiteit:

22 jul 2019, 09:37

Dat word dan echt verwarrend voor de omgeving lijkt mij zo. Ik ken echter nog niemand die dat heeft gedaan. Mischien hebben die mensen in de eerste transitie niet goed nagedacht om er dan vervolgens achter te komen dat het de juiste was.
Tanisha
Gender identiteit:

22 jul 2019, 10:20

Ik ken er wel een aantal ik ben zelf ook terug geweest naar androgyn om werk te kunnen vinden maar dat heeft mij uiteindelijk ook weer opgebroken.

De reden voor detransitie is vaak dat je helemaal tussen wal en schip geraakt bent in de samenleving.

Waar je ook bijna niks over hoort is de terugslag die je vroeg of later te verwerken gaat krijgen.
Dit kan je zien als al het negatieve, stress, spanningen, onverwerkte en noem het maar op uit het verleden heden wat je teveel aan het worden is.
Zelfs ook de dingen die je dacht verwerkt te hebben komen ook weer ijskoud terug.
Plaats reactie

Terug naar “Discussies & Peilingen”