Mijn leven na de transitie

Het leven na de transitie, ook afhankelijk tot wat je wensen waren
Annette

05 apr 2021, 20:11

Hier wil ik graag mijn leven naar mijn transitie vast leggen.

Hoe gaat het nu met mij na de transitie? Nou het gaat super met me. Ik ben bezig mijn leven weer op de rails aan het krijgen. Voor ik in transitie ging was/ben ik voor 57,75% volledig afgekeurd, tijdens de transitie voor meer dan 80% dit houd in (volledig).
Nu ik mijn transitie afgerond heb wil ik weer aan het werk. Maar ik kon niet in mijn oude werk aan het werk. Dit werk is te zwaar geworden, ik zat in de bouw. En past ook niet meer bij mij. Daardoor heb ik nu ook slijtage in bepaalde onderdelen van mijn lijf.

Wat doe ik nu? Ik ben nu bezig met een opleiding tot KAM-coördinator.
KAM betekend, Kwaliteit, Arbo, Milieu. Ik help dus bedrijven naar diverse Iso normen of andere normeringen en onderhoud dit voor het bedrijf. Dus veel analyseren, luisteren en praten met mensen. Ik praat met directeuren tot krullen jongen. dus van hoog tot laag in het bedrijf.
Ik heb hierbij ook al een werkgever gevonden waar ik dit allemaal kan doen. Ik moet hier ook verder de administratie opzetten en diverse RI en E doen nog. Die RI en E is ook een onderdeel van mijn werk. Dus ja nu een druk vrouwtje die een hele carrière verandering heeft gemaakt, van iemand die altijd in de praktijk heeft gewerkt nu naar een kantoorbaan.

Annette
Ranomi
Gender identiteit:

06 apr 2021, 10:32

Leuk zeg heb het ook met vca vol gehad pittig succes er mee.

Liefs Ranomi
Elize

06 apr 2021, 21:00

Hoi Annette. Leuk dat je dit deeld na de transitie lees je geregeld minder omdat het proces dan min of meer is afgelopen terwijl je leven dan vaak juist net begint. Mooi om te lezen hoe jij het zwarte gat invult met een carrière switch ik wens je veel geluk in de toekomst. En geïnteresseerd hoe het je vergaat...gr Elize.
Nienke

06 apr 2021, 22:41

Ik vraag mij iets af Annette, voor jou transitie, heb jij op dat punt wel eens gedacht over na jou transitie.
Vaak zie je dat mensen denken dat hun mogelijkheden verkeken zijn na een transitie om ooit nog aan een goede baan te komen. Ik zal later deze week ook een stukje hierover schrijven. Ik vind het wel een super topic die je erbij hebt gemaakt.
Annette

07 apr 2021, 21:30

Elize schreef:
06 apr 2021, 21:00
Hoi Annette. Leuk dat je dit deeld na de transitie lees je geregeld minder omdat het proces dan min of meer is afgelopen terwijl je leven dan vaak juist net begint. Mooi om te lezen hoe jij het zwarte gat invult met een carrière switch ik wens je veel geluk in de toekomst. En geïnteresseerd hoe het je vergaat...gr Elize.
Ik ben niet in een zwart gat gevallen, ik heb daar gelukkig geen last van gehad.

Ik blijf hier nog wel even over schrijven. Net wat je zegt hier hoor niet vaak wat over.

Annette
Annette

07 apr 2021, 21:38

Nienke schreef:
06 apr 2021, 22:41
Ik vraag mij iets af Annette, voor jou transitie, heb jij op dat punt wel eens gedacht over na jou transitie.
Vaak zie je dat mensen denken dat hun mogelijkheden verkeken zijn na een transitie om ooit nog aan een goede baan te komen. Ik zal later deze week ook een stukje hierover schrijven. Ik vind het wel een super topic die je erbij hebt gemaakt.
Voor mijn transitie was alles zwart ik wist eerst niet eens dat er een transitie zou komen. Ik raakte de ziektewet in met allemaal vage klachten. Die vage klachten is mijn transitie uitvoord gekomen. Ik was toen al voor meer dan 50% afgekeurd. En tijdens meer dan 80% dus volledig.

Ik had nooit meer gedacht dat ik zou werken en laat staan weer gaan studeren. Tijdens, bijna aan het einde kreeg ik steeds meer het gevoel ik wil de werkende wereld weer in. Ik wil me zelf nuttig maken weer, maar mijn oude werk zou ik nooit meer kunnen doen.
Gelukkig kwam dit toen op mijn pad, en ben er vol in gesprongen. Het resultaat is er nu naar, ik ben een kantoor miep geworden. Ik vind ook wel goed nu.

Annette
Annette

01 mei 2021, 14:15

Nog steeds druk met de opleiding bezig, nader nu wel het einde. We gaan richting de examens, komt een spannende tijd aan. Mijn scriptie is ingeleverd, ligt nu terbeoordeling. Deze moet ik straks op examendag nog verdedigen.

Ik me nu weer meer gaan storten opmijn werk, hier is ook nog heeeeeeeeel veeeeeeeel te doen.

En ben ook begonnen weer met een oude hobby, ik leer weer voor molenaar, hier ben ik 22jaar geleden mee gestopt net voor mijn examen. Nu ga ik hem afronden, en papiertje halen.

Annette
Plaats reactie

Terug naar “Het leven na de transitie”