Transgender met spijt

Waneer je spijt hebt van een behandeling, hormoonbehandeling, transitie zelf, of waar je jouw traject hebt gedaan. Wat kan er anders. etc.... Ook gasten kunnen hier posten.
Nick

20 aug 2019, 21:31

Dag dames,

Het is idd een tijdje geleden. Ik ben blij jullie te horen.
( Wat een intro ).

Nienke, het gaat goed met me.
( Back on-topic).

Grtz Nick
Gring

15 okt 2020, 09:09

Ik ben ex-transgender, ik heb niet echt spijt van die tijd, het was een mooie en avontuurlijke tijd en ik zag er goed uit. Maar wel van ingrepen die ik heb laten doen, mijn kin is smaller gemaakt en mijn kaken ook, de enige oplossing is een baard maar die heb ik laten laseren. Ik ben naar een endocrinoloog geweest en die zegt dat mijn borsten ( kleine borsten door hormoontherapie) uiteindelijk van zelf verdwijnen wanneer mijn hormoon peil weer in evenwicht is. Ik heb terug veel testosteron nu maar oestradiol is ook nog hoog maar het lichaam herstelt dat vanzelf. Hierom maak ik me dus niet zo druk.

Maar wel om dat gezicht, ik zou zo graag terug een baard groeien en heb verschrikkelijk veel spijt van die laser, maar dat was toen nodig om er vrouwelijk uit te zien.

Zijn er andere detransitioners hier die hier meer over weten, komt het nog terug of zijn er middeltjes voor? Als ik dit google krijg ik alleen nog meer reclame voor die vreselijke laserontharing
Nienke

15 okt 2020, 09:20

Hi Gring, ik denk dat het nooit meer de oude baard gaat worden. Uiteindelijk is laserbehandeling bedoeld om permanent te zijn. Ik denk wel doordat je weer testosteron hebt dat er wel weer groei zou kunnen onstaan als er nog haarcellen zijn. Over het algemeen krijgt de laser het nooit echt 100 procent weg heb ik begrepen. Hoe lang ben je alweer terug gegaan als ik mag vragen? Ik hoop dat het je gegund is iets meer haargroei weer te krijgen. Heel veel sterkte en Groetjes Nienke
Annette

15 okt 2020, 10:32

Dat is een stevig verhaal Gring, jammer dat het niet was wat je bent. Baard denk ik nu een probleem, hoop dat het een beetje goed komt weer. Je was dan ook wel heel vooruit strevend door allemaal al operaties te doen aan je gezicht. Heb je je srs ook al gehad?
Ik hoop dat het allemaal goed met je komt.

Annette
Gringo

15 okt 2020, 15:20

Dankje voor de reacties, hopelijk zijn niet alle haarzakjes vernietigd. Ik heb nooit de geslachts operatie gedaan omdat ik dat veel te ingrijpend vind. Maar heb wel ongeveer 7 jaar hormoontherapie gevolgd met progynova, de androcur heb ik al na 5 jaar niet meer ingenomen omdat ik daar dik en moe van werd. Nu dus al 2 jaar zonder hormonen. Eigenlijk was ik achteraf gekeken beter een travestiet gebleven maar toen was dat niet voldoende voor mij, ik keek neer op travestieten (onterecht) en ik wou perfect zijn.
Ik heb wel geleerd dat je uiterlijk niet volledig maakbaar is en dat plastische chirurgie voor veel mensen niet de verwachting die je hebt vervult.

Ik kan nog altijd naar turkije voor een haartransplant, alleen met een sik en een snor zoals een musketier zou ik al blij zijn .
Mvg
Nienke

15 okt 2020, 19:45

Gelukkig dat je die stap dan niet hebt genomen. Hoe word je nu over het algemeen op straat aangesproken, vrouwelijk of toch direct mannelijk? En hoe voelt dat nu?
Hoe veel jaar had jij gedaan over de transitie? Heb je momenten van twijfel gehad Gring ?
Nick

15 okt 2020, 23:22

Hoi Gring,

Ik vrees voor een volledige( terug) baardgroei. Ik heb eveneens geen volle baardgroei ( Trans-man, na meer dan 20j Testo). Vind ik deze erg ? Neen, niet echt. Iedereen ziet me als man met of zonder baard. Er lopen trouwens veel meer mannen zonder baard of snor rond op deze wereld dan met.

Sorry, maar deze snap ik niet :

Zelden ondergaan FTM ingrepen aan het gezicht. Ik trouwens persoonlijk ook niet. En persoonlijk ken ik ook niemand, die niet als FTM door het leven kan zonder ingrepen aan het gezicht.

Met andere woorden: Geboren als vrouw zijnde, kun je gemakkelijk passeren als man via voldoende testo gebruik.

Waarom zou dat, in jouw geval moeilijker liggen ?
Een aangeboren vrouwelijk gezicht of een operatief vrouwelijk gezicht, bij voldoende ( Gebruik/aanmaak) testo. Waar ligt het verschil ?

Grtz Nick ;)
Vildana
Gender identiteit:

22 okt 2020, 09:29

Wat triest dit. En dit is denk ik wel het gevaar van nu. Soms chat ik wel een met gelijkgestemde en vaak hebben ze het er over dat ze net 5 jaar bezig zijn, dan heb ik eerlijk gezegt al mijn bedenkingen. Ik was een jaar of 4 jaar toen ik me er al heel bewust mee bezig was, niet zo zeer als transgender, maar om meisje te zijn...

Probleem en gevaar nu is denk ik, het lijkt wel een trend te zijn,. en die trend kan sommige wel eens op een verkeerd been zetten.
Nienke

22 okt 2020, 09:44

Vildana schreef:
Wat triest dit. En dit is denk ik wel het gevaar van nu. Soms chat ik wel een met gelijkgestemde en vaak hebben ze het er over dat ze net 5 jaar bezig zijn, dan heb ik eerlijk gezegt al mijn bedenkingen. Ik was een jaar of 4 jaar toen ik me er al heel bewust mee bezig was, niet zo zeer als transgender, maar om meisje te zijn...

Probleem en gevaar nu is denk ik, het lijkt wel een trend te zijn,. en die trend kan sommige wel eens op een verkeerd been zetten.
Je slaat de spijker op zijn kop daarmee, Om eerlijk te zijn hoop ik dat een traject ook niet gemakkelijker zal worden eerder nog betere screening. Uiteindelijk blijft de eind verantwoording altijd bij de persoon zelf liggen. Persoonlijk vond ik de wacht tijden die tussen de stappen zaten voor mij precies goed. Elke fase tijdens de transitie zat voldoende tijd tussen om nog er uit te kunnen stappen. Was het gewenst is een ander verhaal, met name vlak voor het einde was de wachttijd niet meer om uit te houden.
Ik hoop echt dat het aantal mensen % met spijt niet veel groter zal worden als dat het nu is. Vaak is de spijt niet eens om de transitie puur zang maar gaat het ook wel eens om wat men heeft verloren, te denken aan familie, baan etc... Maar wanneer je echt 300% zeker van jezelf bent dat je in het verkeerde geslacht bent geboren is een transitie het zo waard. zelf met de verliezen.
Annette

22 okt 2020, 12:00

Vildana schreef:

Dat idee heb ik ook wel eens dat het een Trent is. Als ik het soms ook hoor wat ze dan ook allemaal willen laten doen. Terwijl ze soms nog niet eens aan de hormonen zitten. En iedereen wil ook direct hele hoge hormoon waarden hebben, kosten wat kost. Maar daar moet je wel reseptoren voor hebben om dat te krijgen. Anders maakt niet uit wat je smeert of plakt hoger word het niet.

Maar komen ook steeds meer vreemde ideeën bij wat ze dan willen. Dan heb ik wel eens idee, denken jullie ook wel eens aan je toekomst.
Ik heb hier heel goed over na gedacht, en mij geregeld de vragen gesteld wil ik dit kan ik dit en is dit wat ik wil of ben. Hier kwam iedere keer het zelfde antwoord op, dus ik zit goed met wat ik doe en ben.

Ik zeg ook wel vaak"Ik wil me zelf zijn, en daar paste een vrouwen lichaam het beste bij". En zo voel ik het nog steeds. Ik ben vrouw van top tot teen.

Annette
Plaats reactie

Terug naar “Transgender & Spijt”