Transgender met spijt

Waneer je spijt hebt van een behandeling, hormoonbehandeling, transitie zelf, of waar je jouw traject hebt gedaan. Wat kan er anders. etc.... Ook gasten kunnen hier posten.
PartnerEnTransgender
Gender identiteit:

13 mar 2019, 10:23

Toch een onderwerp die ik bespreekbaar wil maken op het forum.
Helaas komt het voor dat er mensen in transitie gaan die niet een transgender blijken te zijn en of spijt hebben van één of meerdere behandelingen die ze hebben ondergaan. Onderstaand een programma van Zembla van iemand die spijt.

https://www.npostart.nl/zembla/19-12-2018/BV_101389083

"Gasten kunnen zonder account hier ook reageren"
Nienke
Gender identiteit:

17 mar 2019, 20:06

Ter aanvulling van dit Topic

Het is vervelend wanneer er mensen zijn die toch een verkeerde keuze tot een geslachtsoperatie hebben gemaakt. Op youtube zie ik weinig filmpjes hierover. Vraag mij alleen af of binnen Nederland en het buitenland grote verschillen in aantallen mensen zitten die het achteraf toch niet hadden gewild. Ik heb wel de indruk dat de screening in Nederland behoorlijk goed is. En ook nog waarom hebben ze spijt. Hebben ze wel echt goed soal searching gedaan en wanneer ben je als transgender / transvrouw of transman compleet.

Zie onderstaande engelstalige filmpje.

EefjeVanEde
Gender identiteit:

21 mar 2019, 12:00

Soul searching? Screening? Ik denk dat er geen psych in de hele wijde wereld is die kan vaststellen of ik trans ben of niet. Wat ze redelijk kunnen vaststellen is of je gewoon knetter bent of niet. Of je stabiel genoeg bent om een moeilijk traject te volgen. Of je op steun van mensen om je heen kan rekenen. En zelfs dat blijft dan nog een inschatting.
Tanisha
Gender identiteit:

21 mar 2019, 16:23

Dat verhaal van die Patrick schijnt aan alle kanten niet te deugen naar wat ik gehoord heb schijnt die in Groningen juist geen groen licht gehad te hebben voor een operatie.

De schijn wordt gewekt dat er in Groningen geopereerd is Mar dat is niet correct die is in Duitsland geopereerd omdat Groningen het al niet vertrouwde.
osiris
Gender identiteit:

21 mar 2019, 17:48

Waar was Patrick in godsnaam mee bezig?!?! Ik begrijp het verhaal van Patrick niet want als je geen vrouwelijke seksuele verlangens hebt wat moet je als transgender dan met een vagina? Je kunt immers als transvrouw ook prima door het leven met een girldick.

Het antwoord van Patrick was "Ik hoorde dat anderen ook gelukkig waren met een vagina dus ik dacht dat het voor mij ook zou gelden", blijkt achteraf toch als homo uit de kast te komen dan heb je geen vrouwelijke seksuele verlangens of er niet goed over nagedacht voordat je op de operatie tafel lag.
Tanisha
Gender identiteit:

21 mar 2019, 20:42

Eigenlijk is het te gek voor woorden dat wij zo'n heel psychologisch traject door moeten om een paar van die gekken er uit te vissen.

Die Patrick heeft zichzelf nu aangedaan wat wij vele jaren hebben moeten meemaken.
Nienke
Gender identiteit:

23 mar 2019, 19:41

EefjeVanEde schreef:
21 mar 2019, 12:00
Soul searching? Screening? Ik denk dat er geen psych in de hele wijde wereld is die kan vaststellen of ik trans ben of niet. Wat ze redelijk kunnen vaststellen is of je gewoon knetter bent of niet. Of je stabiel genoeg bent om een moeilijk traject te volgen. Of je op steun van mensen om je heen kan rekenen. En zelfs dat blijft dan nog een inschatting.
Soal searching bedoelde ik eigenlijk de transgender zelf mee, had het niet duidelijk verwoord. En inderdaad geen psych kan het met zekerheid zeggen of iemand het is of niet is echter wel goed inschatten wat voor vlees er in de kuip zit. Ik denk iedereen die ook maar een heeeele kleine twijfel heeft nog maar eens goed na moet gaan denken.
Nick

18 aug 2019, 20:57

Bij geen "groen licht", toch doorgaan is voor mij een eigen persoonlijke keuze.

Grtz Nick
Nienke
Gender identiteit:

18 aug 2019, 21:33

Nick schreef:

Grtz Nick
Ja lijkt mij ook, alleen wanneer iemand de juiste wenselijke antwoorden gaat geven om door te kunnen of mogen of mischien persoonlijk er niet uit is lijkt het mij geen verstandige keuze. Maar ook dit soort mensen blijven er helaas tussen zitten.
Annette
Gender identiteit:

18 aug 2019, 21:34

Nick schreef:

Grtz Nick
Waarom zou dat geen eigen keuze zijn? Maar probeer wel hulp om je heen te krijgen, verder kan ik er weinig van zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Transgender & Spijt”